Tuesday, May 25, 2010

hmmmm...

cuti sem nie, aku serupa tak cuti...sbbnye aku perlu buat intersesi spnjang musin cuti ni...
kalau tak buat, hai...alamatnye matilah aku hndak kejar kelas dan assignment sem dpn..
dr 22 orng dlm kelas tu, cuma 7 orng shj yang buat intersesi cuti nie..aku, raz,dan sara same2 di kampus puncak alam dan yang selebihnye di kampus kami sndiri di jengka...



memang fitrah manusia tidak atau kurang mnghargai apa sahaja peluang yg telah di miliki... aku brkate begitu kerana dahulu aku selalu brkata "kenapelah dapat kt uitm jengka...bkn dkt kampus lain, kampus bandaraya melaka ke, puncak alam ke atau puncak perdana" tp hari ini aku boleh kata aku menyesal brkata begitu....nak tahu kenapa? hehehehhe aku kini lebih mnghargai dan bersyukur kerana di tmpatkn disitu, udara yang nyaman (bolehlah hehehehhe), msyrkt yg ramah, pengurusan kolej yg baik, pengurusan HEP dan HEA yg sntiasa memudahkan para pelajar dan suasana yg kondusif untuk belajar...



hehehehehhehe hari ini aku boleh mengaku bahawa uitm dihatiku...opss silap uitm kampus khazanah alam di hatiku hehehehe...;)



mcm2 pngalaman baru yg aku dpt disini spnjang intersesi ini...aku dpt housemate yg aku sndiri tak kenal dan lebih teruk lagi smpai hari ini aku masih tak mengenali dengan mereka...prgi kelas pg and tghari abis kelas aku terus terperuk di dalam bilik, begitu juga yang lain dan yg paling best selisih dkt bilik air pun tidak heheheheh bertapa teruknye kami...tapi aku tak boleh buat ape2 sebab aku cume skjp shj di sane...ape lagi ye? haaaaa satu lagi pngalaman nk share dkt sini...setiap hari kami perlu dan tidak boleh tidak kami tetap perlu lalu di tangga yg sngt tinggi kerana itulah satu2nye laluan ke fakulti....bile nak pergi ok lagi sebab kami cuma perlu menuruni tangga trsebut tp, kami memang bencinta bila nak balik sebab kami perlu mndaki tangga itu satu persatu....tuhan shj yg tahu mcm mane perasaan kami ketika itu dan brtapa buruknye reaksi muka kami setiap kali perlu mendaki tangga trsebut heheheheheheh...



walauapepun itu satu pengalaman buat aku dan teman2...tak semua orng atau rkn2 ku dpt merasai peluang itu...unless mereka ada cita2 hndak smbung master di sane nnti...hehehehehe

2 comments:

fia said...

memang menjadi fitrah manusia...menghargai sesuatu yg tak de depan mata...
hargai setiap kenangan and pengalaman yg diperolehi...semoga pengalaman tu mampu membuahkan senyuman di masa kelak.

hatina said...

hehehehehheehmmang akn trsenyum bile di kenang pd mase akn dtng tp utk mase sekarang ish3 rase mcm nak nangis hehehehhehe...;)