Wednesday, April 28, 2010

Doaku...


Ya Allah...
aku bukan hamba yg trbaik buat Mu...
aku bukan ummat yg terbaik buat kekasih Mu...
aku bukan khalifah yg trbaik diatas bumi Mu...
Ya Allah...
aku tidak tahu siapa aku hari esok..
aku tidak tahu bagaimana sifatku hari esok...
aku tidak tahu kekuatanku hari esok...
aku tidak tahu kelemahanku hari esok..
aku tidak tahu bagaimana kehidupan ku hari esok...
Ya Allah...
aku bermohon padaMu
jadikan aku hambaMu hidup dan matiku, dunia dan akhiratku...
jadikan aku ummat kekasihMu hidup dan matiku, dunia dan akhiratku...
jangan Kau palingkan aku Ya Allah dari sinar imanMu..
jangan Kau palingkan aku dari cahaya hidayahMu...
jangan Kau hilangkan aku dari senarai Rahmat dan RahimMu...
Ya Allah...
peliharalah keluarga ku dengan sinar iman...
peliharalah keluarga ku dengan kasih sayangMu..
satukan hati-hati kami supaya saling
sayang-menyayangi
kasih-mengasihi
cinta-mencintai
hormat-menghormati
jauhkan keluargaku dari segala macam ancaman..
jauhkan keluargaku dari sebarang musibah yang tidak mampu kami tanggung...
jauhkan keluargaku dari sebarang kemungkinan yang merosakkan aqidah...
satukan kami dalam syurgaMu yang kekal abadi...
Ya Allah...
sesungguhnya hanya padaMu aku memohon dan meminta
hanya padaMu aku menyerahkan takdir kehidupan
serta bergantung harap padaMu
perkenankan doaku Ya Allah...
Aminn...

2 comments:

fia said...

amin...semoga doa yang dipahon ditarima ALLAH..

hatina said...

Amin....