Sunday, April 28, 2013

Yang Baru...

Agak lama biarkan "sisiku" ini bersawang dan terbiar..maaf, kekangan masa dan kesempatan buat diri ini terus lupa utk membenarkan jari ini menari diatas papan kekunci..akhirnya hari ini aku mencari peluang dan kesempatan utk biarkan jari ini menari sesuka hati...terlalu banyak yg ingin aku luahkan disini tetapi sedikit kurang pasti ingin bermula dari mana...mungkin lebih baik aku mulakan dgn...Bismillahirahmanirahim...

Posisi kehidupan manusia ada pasang surutnya, ada ketentuan yang perlu kita ikut dan usaha yang perlu kita lakukan untuk terus mnjadi khalifah yg baik di atas muka bumi ini...Ku syukuri nikmat yang aku terima sepanjang bergelar ank Adam dan umat Muhammad s.a.w..setiap udara yg kita sedut, permandangan yg kita lihat, irama yg kita dengar, akal utk berfikir, hati untuk memahami;mencerna dan mnghayati setiap maksud yg trsimpan bagi setiap kejadian dan juga emosi yg bertindak selaras dengan akal dan juga hati...Ya Allah pandanglah aku sungguhpun aku bukan siapa-siapa dan gengamlah hatiku agar terus tahu apa itu rasa cinta dan syukur seterusnya agar aku boleh terus istiqamah..


Tuhan bagaimanalah aku tidak menyembahMu 
sedangkan aku hambaMu 
sedangkan kewujudanku 
tanpa ku pinta ia adalah dengan iradahMu 
yang mengandungi hikmah 

bagaimana aku tidak bersyukur kepadaMu 
segala yang aku miliki kurniaanMu 
bagaimana aku tidak mengagungkan 
dan membesarkanNya segala yang ku lihat 
menggambarkan kebesaranMu 

bagaimana aku dapat melupakanMu 
kasih sayangMu dapat ku rasakan 
ia berlaku di setiap masa dan waktu
bahkan turun naiknya nafasku itu 
salah satu dari kasih sayangMu 
kasih sayangMu 

bagaiamana aku adalah hamba 
engkau pun tahu diantara sifat 
sifat hamba itu terlalai dan terlupa 
cuai dan terleka 
kerana itulah aku selalu saja 
memohon ampun kepadaMu 

cuai dan lalai pasti berlaku terhadapku 
lupa dan leka terjadi selalu 
di sinilah ku harap dengan rahmatMu 
lupakan saja kesalahanku 
janganlah Engkau bertindak ke atasku 

-mawaddah-





No comments: