Tuesday, August 24, 2010

Ramadhan...

Sedar tak sedar dah separuh dari bulan mulia ini kita lalui, tp mcm mane dengan pengisian spanjang bualn mulia ini? hmmmm pasti bnyk jwpn yg akan kedengaran bagi persoalan ini...begitu juga aku, pasti ade shj alasan dan jawpn yg aku berikan jika soalan ini diajukan kepada aku hehehe
semua itu brgntung pada kesedaran kendiri kita, samada hndak penuhi bln mulia ini dgn baik atau sebaliknya...yg pasti sebagai manusia kita harus sntiasa mmprbaiki prbuatan dan amalan dlm bulan ini lebih baik dr tahun sebelumnya, lebih elok jika perubahan itu brterusan walaupun slps bulan mulia ini meninggalkn kita...

Hmmm...jgn tiru ye amalan mngeluh itu hehehhehehe....prcaya atau tidak dah dua bulan lebih aku tak brjumpa dgn kedua orng tua aku yg trcinta itu, dan brerti sepanjang bulan ramadhan ini belum sekali pun aku brkesempatan meraikan ramadhan ini brsama-sama dgn mereka...rindu yg tramat sangt buat mereka...klu biasa aku akn brsama-sama dgn mak ke masjid brterawih, tp tahu ini aku hanya dpt brterawih seorng diri dan setiap kalu itulah aku akn merasa sayu yg tramat sngt...tak sbr hndak pulang untuk mnjalanjn ibadah dan mcm2 xtvt dgn kedua orng tuaku...sabar tak lama lagi kita balik ye....

No comments: